رد کردن لینک ها

پست‌های اینستاگرامی را چطور در استوری بازنشر کنیم؟ + چند ترفند طراحی

اینکه بتوانید یک پُست اینستاگرامی را در استوری‌تان بازنشر کنید راهی عالی برای افزایش تعامل در پُست‌های خودتان و به‌اشتراک‌گذاری آسانِ محتوای تولید‌ی کاربرانUser Generated Content)) است.

اما بخش چالش‌برانگیزِ این راهکار این‌جاست که باید مطمئن شوید ری‌پُست‌ِ شما با قالب کلی و زیبایی‌شناسیِ استوری‌های اینستاگرامی‌تان هماهنگ است.

نترسید! ما یادتان می‌دهیم چطور پُست اینستاگرامی‌تان را در استوری بازنشر کنید و همچنین چند ترفند طراحی را سخاوتمندانه به شما آموزش می‌دهیم تا زیبایی‌شناسیِ استوری‌هایتان هم در بهترین حالت ممکن باشد:

چطور یک پُست اینستاگرامی را در استوری بازنشر کنید

بازنشر یک پُست اینستاگرامی راهی عالی است برای آن‌که محتوایتان بیشتر و بیشتر دیده شود. این افزایشِ بازدیدکنندگانِ محتوا برای برند شما بسیار ارزشمند است.

چه بخواهید پُست خودتان را در استوری بازنشر کنید، چه محتوای جالبی که کاربر دیگری تولید کرده را ری‌پُست کنید، کارتان آسان است:

۱. روی آیکن هواپیمای کاغذی (دکمه‌ی بازنشر) زیر پُست‌ مورد نظر کلیک کنید.

۲. گزینه‌ی «اضافه‌کردن پُست به استوری» را انتخاب کنید.

۳. پُست را در استوری اینستاگرامی ویرایش کنید –می‌توانید تصویر را جابه‌جا کنید، بچرخانید، کوچک و بزرگ کنید، و به آن استیکرِ اضافه کنید.

این استوری‌های بازنشر شده قابل کلیک‌کردن هستند – یعنی بیننده را با لینکی مستقیم به پُست اصلی هدایت می‌کنند.

تازه، نام کاربری صفحه‌ای که پُست اصلی را منتشر کرده هم به وضوح پیداست؛ یعنی شما به آسانی می‌توانید به کاربری که خالق اصلی محتوا بوده اعتبار بدهید و به دنبال‌کنندگان‌تان معرفی‌اش کنید.

کل این فرآیند، کمتر از ۱۰ ثانیه زمان می‌برد!

اگر به نظر شما این فرایند پیچیده است و یا برای انتخاب بهترین روش نیاز به مشاوره دارید می‌تونید به سادگی از طریق سایت تیم لاگین با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت به شما مشاوره بدیم.

۶ ترفند طراحی برای بازنشر یک پُست در استوری

جست‌وجو و بازنشر یک پست اینستاگرامی در استوری شاید سریع و آسان باشد، ولی معنایش این نیست که همیشه بهترین تاثیر را روی زیبایی‌شناسی برند شما در استوری‌ها دارد.

به لطف افزایش تعداد اَپ‌های طراحی آسان – مثل Storyluxe، Unfold، Storyboost و Over  – استوری‌های باکیفیت به‌سرعت دارند در میان کاربران اینستاگرام فراگیر می‌شوند.

برای مثال، صفحه‌ی Mr Porter  همیشه استوری‌هایی می‌سازد که از نظر زیبایی‌شناسی چشم نواز است و از شیوه‌ی طراحی مختصِ برند خودش در آن‌ها استفاده می‌کند.

بازنشر محتوای تولیدی کاربران برای برندها، استراتژی بازاریابی به‌روز و بسیار مفیدی است؛ پس کلید موفقیت شما این است که بتوانید پُست‌های اینستاگرامی را به گونه‌ای بازنشر کنید که شکل ظاهری‌شان با زیبایی‌شناسیِ برند شما هماهنگ باشد.

خوشبختانه ما چندین ترفند طراحی برایتان داریم تا خیالتان راحت باشد که استوری‌های‌تان همیشه از بهترین ظاهر ممکن برخوردارند.

 

ترفند اول برای بازنشر یک پست اینستاگرامی در استوری: از ابزار قلمو استفاده کنید

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای آن‌که استوری‌هایتان حس و حال برندتان را پیدا کنند، یکپارچه‌کردنِ پالت رنگی برندتان است – و این راهکار که خیلی‌ها از آن خبر ندارند یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای اجرای این روش است!

ابزار قلمو را انتخاب کنید، یک رنگ انتخاب کنید (یا از ابزار انتخاب رنگ استفاده کنید تا رنگی را به صورت نمونه از پُست بردارد) و بعد روی بک‌گراند ضربه بزنید و دستتان را ۱ تا ۳ ثانیه نگه دارید.

این یک راه عالی است برای این‌که همه‌ی ری‌پُست‌های شما یکدست باشند و حال و هوای برندتان را یادآوری کنند.

نکته: اگر رنگ‌های برند شما در مِنوی رنگ استوری وجود ندارد، روی یکی از گزینه‌های رنگ پایین صفحه ضربه بزنید و نگه دارید تا طیف کامل رنگ‌ها برایتان باز شود.

ترفند دوم برای بازنشر یک پست اینستاگرامی در استوری: کپی و چسباندنِ یک روکش طراحی (Design Overlay)

تصور کنید می‌توانستید یک اسلاید استوری کاملاً هماهنگ با برندتان بسازید و باز هم این امکان را داشته باشید که روی استوری کلیک کنید و به پست اصلی برسید.

با این راهکار، می‌توانید!

به این چند مثال از اجرای این راهکار توسط صفحه‌ی اینستاگرام Later توجه کنید:

و حالا روش اجرا:

مرحله‌ی ۱: از پست اینستاگرامی که می‌خواهید در استوری بازنشر کنید اسکرین‌شات بگیرید.

مرحله‌ی ۲: با استفاده از یک اپ ویرایش (مثل Mojo، Unfold، Storyboost ، Storyluxe و Over) یک قالب استوری بسازید تا روی استیکر ری‌پُست قرار بگیرد. می‌توانید از اسکرین‌شات پست اصلی در این طرح استفاده کنید. وقتی طرحتان کامل شد، آن را در Cameral Roll ذخیره کنید.

مرحله ۳: طرح آماده را در Camera Roll باز کنید، روی آیکن Share ضربه بزنید و سپس Copy.

مرحله‌ی ۴: حالا به اپ اینستاگرام برگردید و مراحل بازنشر پست در استوری را دنبال کنید.

نکته برای افزایش بازدید: استیکر ری‌پُست را تا جایی که می‌توانید بزرگ کنید تا محدوده‌ی «قابل کلیک کردن» تا حد امکان وسیع باشد.

مرحله‌ی ۵: روی استوری ضربه بزنید تا امکان نگارش متن فعال شود، بعد چند ثانیه دستتان را نگه دارید تا گزینه‌ی Paste یا «چسباندن» را ببینید. روی Paste کلیک کنید تا طرحتان منتقل شود.

مرحله‌ی ۶: طرحتان را جابه‌جا و بزرگ و کوچک کنید تا هم‌اندازه‌ی صفحه شود (و استیکر ری‌پست را بپوشاند) سپس متن و Gif اضافه کنید تا پُست‌تان جان بگیرد.

استوری کامل‌شده هنوز هم لینکی برای بازگشت به پست اصلی دارد – فقط زیر طرحی که شما رویش چسبانده‌اید پنهان شده است.

نکته در مورد محتوای تولید کاربر: همیشه نام صفحه‌ای که پست اصلی را منتشر کرده ذکر کنید و به آن اعتبار بدهید (مخصوصاً وقتی پای محتوای تولیدی کاربران وسط  باشد) و یک استیکر یا Gif به طرحتان اضافه کنید تا بیننده را به کلیک‌کردن تشویق کند؛ مثل استیکرِ «این‌جا ضربه بزن»!

اگر استفاده از طرح‌های آماده برای شما هم مثل بسیاری از برندها کافی نیست و نیاز به طرحی دارید که کاملا متعلق به هویت بصری شما باشد با تیم لاگین تماس بگیرید. طراحی بسته‌های گرافیکی اینستاگرام از نقاط قوت تیم طراحی گرافیک ما است.

نکته در مورد محتوای تولید کاربر: همیشه نام صفحه‌ای که پست اصلی را منتشر کرده ذکر کنید و به آن اعتبار بدهید (مخصوصاً وقتی پای محتوای تولیدی کاربران وسط  باشد) و یک استیکر یا Gif به طرحتان اضافه کنید تا بیننده را به کلیک‌کردن تشویق کند؛ مثل استیکرِ «این‌جا ضربه بزن»!

اگر استفاده از طرح‌های آماده برای شما هم مثل بسیاری از برندها کافی نیست و نیاز به طرحی دارید که کاملا متعلق به هویت بصری شما باشد با تیم لاگین تماس بگیرید. طراحی بسته‌های گرافیکی اینستاگرام از نقاط قوت تیم طراحی گرافیک ما است.

ترفند سوم برای بازنشر یک پست اینستاگرامی در استوری: از استیکرهای  Overlayبانمک استفاده کنید.

حالا که راهکار کپی و چسباندن را یاد گرفتید، می‌توانید با استفاده از آن کلی اِلِمان طراحی جالب به استوری‌هایتان اضافه کنید.

استیکرهای Overlay اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین مُدهای ۲۰۱۹ هستند – آن‌ها راهی آسان و سریع‌اند برای شخصیت‌بخشیدن به محتوایی که به اشتراک می‌گذارید.

وقتی استکر روکشی‌ای پیدا کردید که به سبک و سیاق برندتان می‌آمد، یک بسته استیکر Overlay (فایلی در فرمتPNG) دانلود و در Camera Roll ذخیره کنید و با استفاده از ترفند کپی و چسباندن، آن‌ها را به استوری‌تان اضافه کنید. از استیکر‌های شخصی‌سازی شده برای خودتان هم می‌توانید استفاده کنید؛ فقط کافی است سفارش طراحی یک بسته استیکر را به طراحی آشنا با امکانات اینستاگرام بدهید تا این طرح‌ها را برای شما آماده کند.

ترفند چهارم برای بازنشر پست اینستاگرامی در استوری: با کپی‌کردن و چسباندن تصاویر، کُلاژ بسازید

با همان ترفند کپی و چسباندن می‌توانید تصاویر را هم لایه‌لایه بچینید!

ساختن یک کلاژ تصویری در اینستاگرام راهکار محبوبی است و برندهایی زیادی به طور مداوم از این‌جور کلاژها در استوری‌هایشان استفاده می‌کنند.

برای ساختن یک افکت مشابه در استوری ری‌پست، به‌سادگی چند تصویر را کپی کنید و دورتادور پُست بچسبانید – مطمئن شوید که پست اصلی هنوز به آسانی قابل کلیک‌کردن است و نام سازنده‌ی اصلی‌اش به وضوح پیداست.

لایه‌لایه چیدن عکس‌ها راهی آسان و جالب است برای آن‌که ری‌پست‌های شما بیشتر طبق سلیقه‌ی شما و برندتان باشد – همچنین، وقتی از طرح کلی خوشتان آمد می‌توانید رنگ پس‌زمینه را هم (با استفاده از ترفند اول) تغییر دهید.

ترفند پنجم برای بازنشر پست اینستاگرامی در استوری: متن، نقاشی، Gif و استیکر اضافه کنید

حتی اگر هیچ‌کدام از ترفندهای طراحی را بلد نباشید، باز هم می‌توانید با ابزارهایی که در استوری اینستاگرام وجود دارد، کلی خلاقیت به خرج بدهید!

با استفاده از متن، نقاشی، Gif و استیکر می‌توانید یک پست ساده را از این رو به آن رو کنید؛ تعامل بیشتری برایش به دست بیاورید و آن را با حس و حال برندتان هماهنگ‌تر کنید.

شما می‌توانید طبق سلیقه‌ی خودتان Gif بسازید و به استوری‌تان اضافه کنید تا Gifهایتان بیشتر با برندتان جور باشند.

ما در تیم لاگین می‌توانیم با توجه به هویت بصری برند شما گیف طراحی کنیم و بسته کامل آن را در اختیارتان بگذاریم تا هم خودتان با استفاده از آن‌ها استوری‌های جذاب‌تری منتشر کنید و هم آن‌ها را در اختیار کاربران و مشتریانتان بگذارید.

ترفند ششم: تمام صفحه را با استیکر ری‌پست پر کنید

و اما آخرین راهکار، شما می‌توانید تمام صفحه را با یک خود استیکر ری‌پست پر کنید و اِلِمان پس‌زمینه را به کل حذف کنید! برای این کار فقط کافی است تصویری که از پست اینستاگرامی در استوری قرار گرفته را بزرگ کنید تا جایی که تمام فضای عمودی استوری را پر کند.

این شاید راه‌حلی سریع و آسان به نظر برسد اما چند نکته را باید مد نظر داشته باشید

اولاً باید مطمئن شوید که استیکر ری‌پست در مقیاس بزرگ‌تر هم ظاهر قابل قبولی دارد، چرا که تصاویر بی‌کیفیت ممکن است دانه‌دانه و مخدوش به نظر برسند.

برای بازنشر محتوای تولیدی کاربر، بهتر است مطمئن شوید که نام صاحب محتوا به خوبی پیداست، حتی اگر لازم است آی‌دی صاحبت محتوا را دوباره وسط کادر تایپ کنید.

بازنشر پست‌های اینستاگرامی راهی عالی برای به‌کارگیری از محتوای تولیدی کاربران در استراتژی محتواییِ خودتان است – و می‌تواند ابزاری قدرتمند برای تقویت حسِ مشارکت در پروفایل شما باشد.

از این گذشته، با بازنشر پست‌های خودتان به در استوری، تعداد بازدید‌کنندگان صفحه‌تان را بیشتر و بیشتر می‌کنید.

با این ترفندهای درجه‌یک، دیگر هرگز مجبور نمی‌شوید طراحی بصری را در استوری‌های اینستاگرامی‌تان را زیر پا بگذارید!


نویسنده: Later.com
ترجمه در تیم لاگین

بازگشت به بالای صفحه