رد کردن لینک ها

چطور با یک پست اینستاگرامی بیشتر از ۵۰۰ دنبال‌کننده جذب کنید (قسمت دوم)

بهترین زمان برای مسابقه‌ی اینستاگرامی‌تان را انتخاب کرده و مقدمات همکاری با یکی دیگر از برندها را چیده‌اید، حالا وقت مراحل اصلی کار است.

مرحله‌ی ۳: برای مسابقه‌ی اینستاگرامی‌تان یک جایزه تعیین کنید

این قسمت جالب ماجراست! برای انتخاب جایزه‌ی مسابقه‌ی اینستاگرامی‌تان باید مخاطب‌تان را بشناسید. اخیراً دنبال‌کنندگانتان چه درخواستی از شما داشته‌اند و به چه مطالبی علاقه نشان داده‌اند؟ طراحی یک مسابقه‌ی اینستاگرامی با محوریتِ محصول یا خدماتی که دنبال‌کنندگانتان عاشقش هستند راه فوق‌العاده‌ای است برای آن‌که نشان بدهید به خواسته‌های اجتماع‌تان گوش می‌دهید.

اگر کسب‌وکارتان محلی است، می‌توانید به جای آن‌که محصولی رایگان را به عنوان جایزه در نظر بگیرید، یک تجربه‌ی خاص را هدیه بدهید. برای انتخاب جایزه‌ی مسابقه‌ی اینستاگرامی فقط باید بدانید مخاطب‌تان چه می‌خواهد و چه چیزی بیشتر از همه هیجان‌زده‌اش می‌کند. اگر بتوانید کاری کنید که عده‌ای از مخاطب‌ها خبرِ مسابقه‌ی اینستاگرامی را به دوستانشان هم بدهند، شانس بیشتری برای افزایش دنبال‌کنندگان‌تان دارید!

این هم مهم است که ارزش پولی هدیه‌تان را در نظر بگیرید. همینطور به خاطر داشته‌باشید که حتماً قوانین کشور محل فعالیت خودتان را در زمینه‌ی هدایا و قرعه‌کشی‌ها بررسی کنید. در برخی کشورها جوایزی که ارزشی بیش از مقداری معین داشته‌باشند شامل مالیات می‌شوند.

مرحله‌ی ۴: قوانین را تعیین و مسابقه‌ی اینستاگرامی را آغاز کنید‍!

وقتی مسابقه‌ای برگزار می‌کنید تا تعداد دنبال‌کنندگانتان بیشتر شود، باید کاری کنید مسابقه تا جایی که امکان دارد وایرال شود. بهترین راهش هم این است که از دنبال‌کنندگانتان بخواهید برای شرکت در مسابقه دست کم یکی از دوستانشان را تگ کنند – این کلید رشد کسب‌وکار شماست. وقتی از کاربران اینستاگرام می‌خواهید دوستانشان را در قسمت نظرات تگ کنند، توجه بیشتری به مسابقه جلب می‌کنید، افراد بیشتریصفحه‌ی اینستاگرامی‌تان را می‌بینند و در مسابقه شرکت می‌کنند و در نتیجه «آگاهی از برندِ» شما بالاتر می‌رود.

قوانین مسابقه‌ی اینستاگرامی باید واضح و شفاف باشد. یادتان نرود زمان شروع و پایان مسابقه را اعلام کنید. یکی از قانون‌ها هم باید این باشد که شرکت‌کنندگان حتماً هر دو حساب کاربری را دنبال کنند تا برنده شوند!

و حالا لحظه‌ای که منتظرش بودید فرا رسید… وقتش رسیده که مسابقه‌ی اینستاگرامی‌تان را آغاز کنید! وقتی برند همکار یا صفحه‌ی اینفلوئنسر موردنظرتان پُست مسابقه را منتشر کرد، آن را در صفحه‌ی خودتان بازنشر کنید تا هم تشکری از اینفلوئنسر یا برند همکار کرده باشید هم خبر مسابقه را به مخاطبان خودتان بدهید. اگر امکانش بود، یک استوری تکمیلی هم درباره‌ی مسابقه بگذارید و یادتان نرود که پُست مسابقه را در شبکه‌های اجتماعی دیگرتان هم منتشر کنید تا افراد بیشتری از آن مطلع شوند.

همین! حالا که مسابقه‌ی اینستاگرامی شروع شده و تعداد دنبال‌کنندگانتان دارد بالا می‌رود، در طول مسابقه با برند همکار یا اینفلوئنسر در ارتباط بمانید و هرچقدر که می‌توانید با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید. نشان بدهید که کسب‌وکار فعالی دارید و علاقمندید که با اجتماع آن‌ها در ارتباط بمانید.

وقتی مسابقه تمام شد و برنده یا برنده‌ها را انتخاب کردید، افزایش چشمگیری در تعداد دنبال‌کنندگان مشاهده خواهید کرد – ولی معنی‌اش این نیست که کارتان تمام شده. شما وقتی به این دنبال‌کنندگان جدید دست پیدا کردید باید سخت کار کنید تا همه‌شان را نگه دارید!

بعد از مسابقه حتماً محتوای تعامل‌برانگیز منتشر کنید و جواب نظرات تمام دنبال‌کنندگان جدید را بدهید. به دنبال‌کنندگان جدیدتان توجه کنید تا حس کنند عضوی از اجتماع شما هستند؛ چه با پاسخ‌دادن به نظراتشان، چه از طریق معرفی منظم برند یا اینفلوئنسری که با او همکار می‌کنید. جایزه‌ی شما وفاداری دنباله‌دار مخاطبان جدیدتان است.

آماده‌اید با برگزاری یک مسابقه‌ی اینستاگرامی دنبال‌کنندگان جدیدی به دست بیاورید؟

اگر برای جذب مخاطب، برگزاری مسابقه یا تولید محتوای خلاق برای حفظ ارتباط معنادار با دنبال‌کنندگانتان نیاز به راهنمایی دارید تیم لاگین آماده است تا در این مسیر کنار شما باشد.


بخش ۲/۲
نویسنده: Breanne Thomas – Later.com
ترجمه در تیم لاگین

به گفتگو بپیوندید

بازگشت به بالای صفحه