رد کردن لینک ها

چطور با یک پست اینستاگرامی بیشتر از ۵۰۰ دنبال‌کننده جذب کنید (قسمت اول)

همه دوست دارند تعداد دنبال‌کنندگانشان در اینستاگرام بیشتر شود، ولی تعداد آن‌هایی که راهش را بلدند زیاد نیست. آن‌ها به طور منظم پُست می‌گذارند، از هشتگ استفاده می‌کنند و با اجتماع‌شان ارتباطی دوطرفه برقرار می‌کنند؛ ولی تعداد دنبال‌کنندگانشان قطره‌چکانی بالا می‌رود. بدون شک، آسان‌ترین راه برای بالا بردن فوری تعداد دنبال‌کنندگان در اینستاگرام برگزاری مسابقه‌ی اینستاگرامی است.

اگر مراحل زیر را دنبال کنید و فرمول ثابت‌شده‌ی مسابقه‌ی اینستاگرامی ما را به کار بگیرید، واقعاً می‌توانید فقط از یک پُست صدها دنبال‌کننده‌ی جدید به دست بیاورید! شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد ولی جواب می‌دهد. در ادامه توضیح می‌دهیم دقیقاً چطور این ترفند را به کار بگیرید:

افزایش تعداد دنبال‌کنندگان در اینستاگرام،
مرحله‌ی اول: بهترین زمان برای برگزاری مسابقه‌ی اینستاگرامی را تشخیص دهید

هیچ زمانی برای آغاز یک مسابقه‌ی اینستاگرامی زمانِ «بدی» نیست، ولی بهتر است مسابقه‌ی اینستاگرامی‌تان را به یک هدف بازاریابی بزرگ‌تر وصل کنید، مثلاً حول و حوش روزی که محصول جدیدی قرار است معرفی شود، حواس مخاطب‌ها را به آن محصول جلب کنید! به این فکر کنید که افزایش توجه و تعامل مخاطبان دقیقاً چه زمانی بیشترین سود را برای کسب‌وکارتان به ارمغان می‌آورد.

بعضی از کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک ترجیح می‌دهند مسابقه‌های اینستاگرامی را در دوران «آف‌سیزن» یا دورانی که کاروکاسبی کساد است برگزار کنند. مسابقه‌ی اینستاگرامی راهی فوق‌العاده است برای آن‌که محبوب بمانید و دنبال‌کنندگان بیشتری جذب کنید – مخصوصاً چون در آن دوران رقبای شما احتمالاً با بسامد کمتری تولید محتوا می‌کنند. تجزیه و تحلیل اینستاگرام‌تان (analytics) را بررسی کنید تا بفهمید حساب اینستاگرامی‌تان در چه زمانی کمترین تعامل را دریافت می‌کند و مسابقه‌ی اینستاگرامی‌تان را در همان زمان برگزار کنید!

اگر یک حساب اینستاگرامی جدید باز کرده‌اید، برگزاری مسابقه‌ی اینستاگرامی با تعدادی از برندها یا اینفلوئنسرهای متفاوت راه آسانی است برای جذب دنبال‌کنندگان‌ بیشتر و ایجاد تعامل بیشتر.

فرمول جادویی ثابت‌شده برای برگزاری مسابقه‌ی اینستاگرامی:

این هم از فرمول ثابت‌شده‌ی مسابقه‌ی اینستاگرامی ما که به شما کمک می‌کند فقط از یک پُست، دنبال‌کنندگان بیشتری به دست بیاورید.

‍‍۱. با برند یا اینفلوئنسری که بازار هدف و مخاطبان مشابهی با شما دارد همکاری کنید.

۲. جایزه‌ای تعیین کنید که اجتماع‌تان را هیجان‌زده کند.

۳. اگر با یک اینفلوئنسر همکاری می‌کنید، از او بخواهید مسابقه را در صفحه‌ی خودش برگزار کند (اگر با یک برند همکاری می‌کنید، خودتان تصمیم بگیرید که بهترین حساب کاربری برای برگزاری مسابقه کدام است.)

۴. قوانینی واضح و شفاف تعیین کنید. مثلاً بگویید مخاطب‌ها برای شرکت در مسابقه باید حساب کاربری خودتان و همکارتان را دنبال کنند و تعداد مشخصی از دوستانشان را هم در قسمت نظرات تگ کنند.

۵. مسابقه‌تان را برای مدت‌زمان کوتاهی برگزار کنید. حواستان باشد که از ۵ روز بیشتر نشود. مدت‌زمان ایده‌آل مسابقه ۲ تا ۳ روز است.

شرکت وایتامیکس (تولیدکننده‌ی دستگاه‌های آبمیوه‌گیری) هنگام همکاری با فودِس که بلاگر غذای مشهوری است، از همین فرمول برای مسابقه‌اش استفاده کرد و در عرض ۳ روز ۳۳۱ دنبال‌کننده جذب کرد؛ که با توجه به این‌که فودِس حدود ۱۱۰۰۰ دنبال کننده دارد عدد قابل‌تحسینی است.

حالا که با فرمول افزایش دنبال‌کنندگان اینستاگرامی آشنا شدید، روش اجرای آن را هم یاد بگیرید:

چطور مسابقه‌ی اینستاگرامی برگزار کنیم،
مرحله‌ی دو: همکاری با یک برند دیگر یا یک اینفلوئنسر اینستاگرامی

توجه کنید: این مهم‌ترین مرحله از برگزاری مسابقه‌ی اینستاگرامی‌تان است! همکاری با یک برند دیگر یا یک اینفلوئنسر اینستاگرامی کلید جذب دنبال‌کنندگان بیشتر از طریق مسابقه‌ی اینستاگرامی است. وقتی مسابقه را با هم برگزار می‌کنید، این فرصت را دارید که از مخاطب‌های یکدیگر استفاده کنید و به صدها یا هزاران مشتری بالقوه‌ی جدید دست پیدا کنید… فقط و فقط با یک پُست اینستاگرامی!

وقتی یک برند یا اینفلوئنسر اینستاگرامی را برای همکاری انتخاب می‌کنید، حواستان باشد که بازار هدف مشابهی با شما داشته باشد و مخاطبانی که به محصولات شما علاقمندند. در این صورت مسابقه‌ی اینستاگرامی‌تان هم موفقیت بیشتری را تجربه خواهد کرد چرا که دقیقاً مشتریان دلخواهتان را هدف قرار می‌دهید.

اگر به جای همکاری با یک برند، بازاریابی اینفلوئنسری را انتخاب کردید، به اینفلوئنسر اجازه دهید خودش مسابقه‌ی اینستاگرامی را دست بگیرد. بگذارید او تصمیم بگیرد چه زمانی پُست کند و از چه عکس‌هایی استفاده کند چون مخاطب‌های خودش را بهتر می‌شناسد! از اینفلوئنسر بخواهید ابتدا در صفحه‌ی خودش درباره‌ی مسابقه اطلاع‌رسانی کند، سپس همان تصویر را در صفحه‌ی خودتان منتشر کنید و از مخاطبان‌تان بخواهید از طریق صفحه‌ی اینفلوئنسر به مسابقه بپیوندند.

یادتان باشد: هدف شما به دست آوردن دنبال‌کنندگان جدیداست، پس باید برای جلب توجه مخاطبان صفحه‌ی برند یا اینفلوئنسرِ دیگر تلاش کنید نه صفحه‌ی خودتان.


بخش ۱/۲
نویسنده: Breanne Thomas – Later.com
ترجمه در تیم لاگین

بازگشت به بالای صفحه