رد کردن لینک ها

سئو چیست: سئو به زبان گوگل وب مسترز

در نوشته‌ی قبلی مفهوم سئو شرح داده شد و گفتیم که بهینه سازی موتور جستجو چیست و با چه اهدافی صورت می‌گیرد. در این نوشته‌ی کوتاه دستورالعمل کلی سئو به زبان گوگل را بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد گوگل وب مسترز برای داشتن رتبه‌ی بهتر در این موتور جستجو رعایت برخی موارد کلی است که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:

سئو به زبان گوگل:

صفحات وب‌سایت‌تان را ابتدا و اساساً برای انسان‌ها، یعنی برای کاربرها، بنویسید، نه برای موتورهای جستجو. کاربران خود را فریب ندهید، این یعنی از دید گوگل وب مسترزنباید محتوایی که به کاربران ارائه می‌کنید با محتوایی که به موتور جستجو ارائه می‌کنید فرق داشته باشد. این رویه‌ای است که به‌طور کلی پنهان‌سازی یا cloaking نامیده می‌شود و گوگل به شدت با وب‌سایت‌هایی که از این رویه استفاده می کنند برخورد می‌کند.
سلسه مراتب و لینک‌های متنی مشخص در وب‌سایت‌تان داشته باشید. هر صفحه باید حداقل از طریق یک لینک متنی ثابت دیگر قابل دسترسی باشد. این به‌طور خلاصه یعنی ساختار داخلی وب‌سایت خود را با لینک‌های داخلی مرتب کنید.
وب‌سایتی مفید و غنی از اطلاعات خلق کنید و صفحاتی ایجاد کنید که به‌شکل مشخص و دقیق شرحی از محتوای نوشتاری‌تان ارائه می‌کنند. حتماً از عناوین و alt attribute (توضیحی که در شرح عکس‌ها نوشته ‌می‌شود) دقیق و توصیفی استفاده کنید.
از کلیدواژه‌ها برای خلق URLهای توصیفی و کاربرمحور استفاده کنید. به عنوان مثال، محتوای کپی شده یا حتی شبیه به‌هم تاثیری منفی در رنکینگ وب‌سایت دارد و استفاده از تگ “rel canonical” می‌تواند به موتور جستجو بفهماند که یک صفحه نسخه‌ی اصلیِ صفحه‌ای کپی‌شده یا تکراری است. در نوشته‌های بعدی عنوانی را به‌طور کامل به این موضوع اختصاص خواهیم داد.

بازگشت به بالای صفحه